website design software
Újdonságok

Újítások az előző részekhez képest

> A repterek nagyon forgalmasak lettek, és a repülők olyan részletesen kidolgozottak, hogy még a pilótát is láthatjuk a pilótafülkében. Bár nem érdemes olyan közelről megnézni, mert ha megtesszük azonnal 4 csillagos körözést kapunk.

> A járművek korát a festésük alapján megítélhetjük, az újabbak fényesek, míg az öregebbek kopottak, porosak, rozsdásak. Az autókon ezentúl már a golyók által hasított lyukak is látszanak fognak és a por, sár is tartósan a kocsikon marad. Ezért különösen vigyáznunk kell a drága kocsikra.

> A kemény munkával megkeresett pénzünket többek között stand up comedy klubbokban is elkölthetjuk.

> A mobiltelefonunk segítségével újrakezdhetjük a küldetést, ha elkapnak a rendőrök vagy meghalunk a misszió alatt.

> A játékban szerepel az Olasz, Puerto Rico-i, Orosz, Jamaikai bandák, a Kínai Triad és a Mafia.

> Az utakat járva láthatunk az út szélén lerobbant kocsikat, és a tulajdonosaikat ahogy segítségért intenek.

> A játék képfrissítési sebessége (FPS) nem függ a körülményektől, hogy üres e az utca vagy tele van kocsikkal és gyalogosokkal, és nem függ a képi effektektől sem: állandó 30 fps-en fut.

> Közelharcban többfajta támadásmódokat érhetünk el különböző gombokkal, sőt még ezek helyes kombinációival is letámadhatjuk az ellenfelünket.

> Ha valamilyen terepakadályhoz (pl egy fal) közeledünk, vagy szakadékhoz (vagy egy tető széléhez) érünk a mozgásirányítás lelassul és finomabb lesz, így nincs több falnakrohanás, intelligensebb lett a játék.

> Broker a kezdő városrész, a többi el van blokádolva, viszont nem tart majd annyi időbe feloldani a következő városrészt (Bohan-t) mint ahogy a San Andreasban San Fierro-t.

> Auto tuning és optikai tuning nem elérhető a GTA IV-ben.

> Újra vannak különleges ugratások (Insane Stunts) mint ahogy a GTA III-ban és a Vice Cityben volt.

> A különböző kategóriájú kocsik irányítása sokkal különbözőbb, mint az eddigi részekben. Nagy sebesség melletti ütközéskor karakterünk kirepülhet a szélvédőn.

> Az autók sokkal realisztikusabban viselkednek, nagyobb sérülést okoz egy gázolás, és az autón is sokkal jobban látszik a törés, a valóság fizakája szerint.

> Ha meghalunk a korházi kezelés díja $100, de nem veszítjük el a fegyvereinket. De ha a rendőrök fognak el akkor elveszik a fegyvereinket mint az eddigi részekben is.

> A GTA IV főküldetéseinek a végigjátszása folyamatos játékkal két hétbe is telik minimum, de persze a teljes 100%-os kijátszás itt is rengeteg időbe telik, elég sokat kell játszanunk a játékkal, hogy ne találjunk semmi elfoglaltságot Liberty Cityben.

> Fegyveres harcok során kihasználhatjuk a terep adta lehetőségeket ellenségeink legyőzésére, pl kilőhetünk felettük egy hordót, vagy rakétavetővel kirobbanthatunk alóla támasztékot, saját fantáziánk szab csak határt... Tehát a tereptárgyak fizikája teljesen élethű lett .

> A játékos ezúttal nem vezethet repülőt, nem úgy mint néhány előző részében a gta sorozatnak. Egyesek szerint azért is hiányozik ez a jármű, mert a 2001-es terrortámadásra még mindig tekintettel vannak. Viszont van reptér. Emellett helikopterekkel továbbra is közlekedhetünk, sőt bármelyik épület tetejére leszállhatunk.

> A játék első betöltése után, nem kell többé várnunk a játék közben, ha épületekbe lépünk be, vagy másik szigetre megyünk át. Ezt a Rockstar egyik sajtótájékoztatóján is megerősítette, ahol elhangzott, hogy: "Gyakorlatilag anélkül játszhatod végig a játékot, hogy egyetlen betöltő ablakot látnál".

> Ellentétben a San Andreassal, karakterünk hajstílusát és fizikumát nem változtatjuk, viszont a ruházatát és felszereléseit továbbra is személyre szabhatjuk.

> A játékos új képességekkel rendelkezik; felmászhat a telefonpóznákra és a tűzlétrákra, odébblökheti az embereket, akik nekimennek az utcán, és randira hívhatja a nőket.

> A mobiltelefon-használatot is továbbfejlesztették: a mobiltelefon kiválasztásakor a jobbalsó sarokban előjön egy ablak a mobiltelefon kijelzőjéről, ahol több utasítást is adhat a játékos mint például, hogy: "találkozzunk itt".

> A játékos mozgását egy fizika motor szabályozza, a tisztán előre megírt animációk helyett, így a mozdulatai sokkal valósághűbbek. A karakterek mozgását befolyásolja az is, hogy milyen terepen halad át.

> Az autólopás sokkal élethűbbé vált az előző részekhez képest, a játék egy animációt játszik le, ami az autó és a játékos helyzete alapján véletlenszerűen változik, és amelyben feltűnés nélkül megközelíti az autót, betöri az üveget a könyökével, és csak ezután tudja elindítani.

> A játékban vannak utcanevek, hogy egyes küldetésekben a játékos eltaláljon egy megadott címre. Ms">> Bármikor foghatunk egy taxit az utcán, hogy elvigyen minket bármilyen címre a városban. Amikor fizető utasként taxizunk, választhatunk, hogy végignézzük az utazás animációját, vagy egy gombnyomással átléphetjük az animációt és rögtön a helyszínre érhetünk.

> A fegyveres harc jobban ki van dolgozva, mert az eddigi részekben ez kissé furcsára sikerült.

> Több aktív küldetésben is részt vehetünk, mert vannak olyanok, amelyek több napon keresztül tartanak, és van amikor csak várnunk kell egy telefonhívásra vagy további utasításokra.


> Internetet is tudunk használni, Niko TW@ nevű internetkávézókból hozzáférhet a világhálóhoz.

> Az eddigiektől eltérő a rendőrség MI-ja, és a körözési szintek kezelése. Ha a rendőrség üldöz, akkor a kis térképen kirajzolódnak bizonyos körzetek, ahol a rendőrök keresnek minket. Ezeknek a körzeteknek a nagysága függ a körözési szinttől (csillag), és új körzetek keletkezhetnek, ha észrevesznek minket a zsaruk. A Pay'N'Spray garázsok helyett Niko sokkal realisztikussabb módon álcázza magát: kocsit cserél olyan területeken, mint például a parkolóházak. Az is újítás, hogy a gyalogosok is tudnak bűnbejelentéssel élni, például ha mások szeme láttára autót lopunk.


> Többjátékos (multiplayer) játékmód is elérhető lesz Niko mobiljáról, melyben a teljes térkép bejárható lesz, és 16 játékos is csatlakozhat egyszerre. Azonban MMO típusú játékélményre nem számíthatunk.

> Új játék-motor lesz, mert az eddigi GTA 3 részek a RenderWare nevű motorra épültek, ez a rész a Rockstar Games saját fejlesztésén, a RAGE (Rockstar Advenced Game Engine) nevű motoron fut. Az egyik sajátossága ennek a motornak, hogy valós idejű (real-time) mozgásokat és animációkat használ. A játék akció közben számolja ki a mozgásokat, így az sokkal valóságosabb lett. Ezen kívül nagy szerepet kap a valós-idejű árnyékolás is, vagyis az, hogy a tárgyakra vetett árnyékokat az eddigi részektől eltérően, amikben az árnyékolást az árnyékok előre felületre rajzolásával oldották meg, addig itt a játék az árnyékolást is valós-időben számítja ki, így az épületek, tárgyak, emberek sokkal valóságosabbak lesznek.


> A küldetések után van lehetóségünk az autosave válásztására.

> Az eddigi időszimuláció is változik, míg eddig egy nap 24 perc volt, most 48 perc lett, így minden óra 2 perc hosszú lett.

> A játék karakterei minden alkalommal másképp néznek ki, nincs egy állandó kinézetük, ugyanazt a ruhát viselve, mint az előző részek karaktereinek.

> Minden egyes rendőrautóban rendelkezésünkre áll egy fedélzeti számítógép, ami hozzáférést nyújt azoknak az embereknek az adataihoz, akik rendelkeznek rendőrségi bejegyzéssel. Hasznunkra válik, ha ellenséges bűnözők adataira van szükségünk.

> A drive-by-t is továbbfejlesztették, a kocsi ablakából szabadon célozhatunk miután kitörtük azt.

> A játék hangminősége sokkal jobb lett mint az eddigi GTA-kban.

> A végigjátszás során a barátságok nagy szerepet játszanak, barátságokat építhetünk és ápolhatunk. Ha elérünk egy szintet a barátságunkban, akkor a barátunk valami szolgáltatást ajánl fel cserébe. A barátunkkal elmehetünk enni, inni, vagy játszhatunk vele billiárdot, bowlingot, dartsot. Ezeket a lehetőségeket is a mobiltelefonunkból érhetjük el.

> Amikor túl sok alkoholt fogyasztunk a játék így figyelmeztet: "You are drunk. Your vision is blurred.". A látásunk elmosódik és a karakterünk irányítása is megnehezedik. Ilyen állapotban a vezetés is elég nehézkes, főleg egyenesen tartani az autót.

> A Rockstar megnövelte a látótávolságot, így olyan részletességgel láthatjuk a messzi városképet mint eddig soha.

> Fegyveres harc során ha belső nézetes módra váltunk megjelenik egy életjelző, ha az ellenségünkre célzunk. Ez egy kör lesz a célkereszt körül, ami 8 részre van osztva és a kitöltéttsége az ellenfél életét mutatja.

> A drágább kocsikban van GPS, ami hangosan elnavigál az általunk megadott célcímre, a legrövidebb úton.

> A GTA IV-ben nem csak a járműuvekben hallgathatjuk a rádiót, hanem bárhol, a mobiltelefonunk segítségével, még küldetések alatt is.

> Használhatjuk a kocsik csomagtartóját tárgyak szállítására, elrejtésére, tárolására.

> Niko mozgásanimációja nagyon kidolgozott és életszerű lett, képes felmászni teherautókra, mint ahogy egy képernyőképen is láthatjuk. Más akadályok leküzdésére is használni tudja a mozgását.

> A játékban pontos napok vannak, ennek akkor van nagy szerepe, amikor több nappal későbbre megbeszélünk egy találkozót és megadjuk a pontos napot és órát. Ezeket a mobiltelefonunk szervező részében rögzíthetjük. Viszont nincsenek évszakok a játékban, csupán véletlenszerű időjárásváltozások, amik sosem néznek ki ugyanúgy. Viszont havazás és hó nincs

 

[Főoldal] [GTA IV] [Küldetések] [Letöltések] [Multiplayer] [Multimédia] [Városról] [Térkép] [Pc] [Újdonságok] [kép]

Kiadó hírdetésnek:        

ghem@windowslive.com

Kiadó hírdetésnek:      

ghem@windowslive.com

Kiadó hírdetésnek:      

ghem@windowslive.com